De marketingcampagne van Vindkracht13 genaamd “Wij zoeken nog mensen” had als doel om nieuwe werknemers te werven voor hun bedrijf. Om deze campagne te ondersteunen, besloot het bedrijf een muzieksingle op te nemen en uit te brengen.
De muzieksingle was een vrolijk en aanstekelijk nummer met de titel “Join the Force”. Het nummer werd gepromoot via sociale media, radio en televisie. Hierbij werden de potentiële kandidaten uitgenodigd om te solliciteren en zich aan te sluiten bij het bedrijf.
Deze campagne bleek een groot succes te zijn. Binnen 48 uur na de lancering van de campagne ontving het bedrijf maar liefst 17 reacties van potentiële kandidaten. Dit leidde uiteindelijk tot de aanname van 2 nieuwe krachten.
De campagne werd ook opgemerkt door alle nationale zenders in Nederland. Dit leverde extra aandacht op voor de campagne en het bedrijf. De muzieksingle was een creatieve manier om de boodschap over te brengen en sprak de doelgroep duidelijk aan.
Al met al was de marketingcampagne van Vindkracht13 een groot succes. Door gebruik te maken van een creatieve en opvallende aanpak, wist het bedrijf aandacht te genereren en nieuwe werknemers aan te trekken.